V rámci servisu GAZ/UAZ vykonávame:
- výmenu prevádzkových kvapalín,
- kontrolu a nastavenie motorov,
- kontrolu a repasáciu podvozkových a prevodových skupín.
sada tesnení na otočné hlavy prednej nápravy
zvislé čapy UAZ náhrada klzného uloženia valivým
vizuálne porovnanie vložiek listových pružín GAZ-UAZ
pastorok diferenciálu
vačkový diferenciál
sťahovanie ložiska z klietky vačkového samosvoru
kôš diferenciálu s namontovanou „aussia locker“ určený do zadnej nápravy
nastavenie záberu „na farbu“ – zatiaľ ešte nevyhovuje
silentbloky pier z Ukrajiny po dvoch rokoch prevádzky
novovyrobená plechová vložka do oka pera
skladanie listového pera
zložené pero pred nastriekaním čiernou farbou
žlté-silentbloky polyuretánové, biely-vytočený zo silonu, čierny-pôvodný gumený
Po dlhšej dobe sa na rad dostala predná náprava – vyčistiť a premazať listové perá a hlavne vložiť dopredu vačkový samosvorný diferenciál. Prvé subjektívne pocity pri jazde s predným vačkovým (kolíčkovým) diferenciálom sú vcelku priaznivé. Zdá sa mi, že pri zaradenom prednom náhone ide riadenie tuhšie ale nie je to nič strašné. Ani na prachu resp. blate som nepozoroval nejakú neochotu zatáčať, alebo nejaké nevypočítateľné jazdné vlastnosti. Uvidíme v zime s namontovaným pluhom.
rozpolená predná náprava
nastavenie záberu „na farbu“
zamontované predné perá
Ako poskladať kĺb prednej poloosi ak sa po demontáži rozpadne?
Dlhšiu časť upnúť do zveráka. Najprv vložiť stredovú guličku, (má trochu väčší priemer ako ostatné štyri) potom priložiť druhú časť polosi a vložiť dve guličky z jednej strany. Po vychýlení vložiť tretiu guličku. Štvrtá je najväčší problém ale ide to ľahko ak kratšiu časť poloosi trochu nadvihneme voči druhej časti.
po nadvihnutí kratšej časti sa dá aj posledná gulička ľahko vložiť. Pri ďalšej manipulácii ale pozor, kĺb treba držať pokope aby sa nerozpadol. Ak je už zamontovaný vo vnútri, konštrukcia otočného čapu ho drží sama.
Čo nového v roku 2011?
na GAZa pribudlo elektrickým navijákom ovládané zdvíhanie snežného pluhu s dočasným umiestením ovládania
dlho nebolo čo opravovať 🙂 tak aspoň jedna pekná fotografia
Rok 2012
Dostalo sa mi do rúk dynamo zo snežnej frézy D470 – na báze ZIL157. Dynamo nedobíjalo už zrejme dlhšiu dobu. Po rozobratí (bolo potrebné vyrobiť špeciálny kľúč) som zistil skrat na kostru jednej časti budiaceho vinutia a drobné poškodenie komutátora od hláv skrutiek. Po oprave dynamo dobíja tak ako má.
Na dyname (motor na pohon frézy je radový šesťvalec – 1/2 motora T34) je zaujímavo riešený pohon – cez pružnú hardyspojku s trecou spojkou proti preťaženiu a tiež budiace vinutie ktoré je rozdelené na dve dvojice cievok. Regulátor dynama má tiež dva samostatné vývody pre budenie. Prečo je to tak neviem, snáď tým bolo sledované nižšie prúdové zaťaženie každej vetvy budenia.
dynamo24V, cca 1500W
poškodenie komutátora od hláv skrutiek
tu bolo vinutie skratované na kostru
skúška: pohon 3kW motorom rozbrusovačky, napätie cez 28V,prúd cca 20A
Motor M20, prvý štart po GO