Pri jazde šikmo po svahu je dobre si uvedomiť, že je zvýšené riziko bočného šmyknutia vozidla. Ak pri takomto šmyknutí naberie vozidlo väčšiu bočnú rýchlosť a následne dôjde k zastavenie bočného posunu na terénnej nerovnosti môže v dôsledku zotrvačnosti dôjsť ľahko k prevráteniu vozidla. Zásadný vplyv pri jazde na šikmo po svahu alebo po vrstevnici majú správne nahustené pneumatiky a dobre rozmiestnený a fixovaný náklad. Podhustené pneumatiky sa vychýlia smerom k svahu a tým porušia stabilitu vozidla.
Pri jazde po vrstevnici alebo šikmo po svahu resp. je potrebné:
usadiť prevážané osoby smerom k svahu, v žiadnom prípade by nemali stáť,
poriadne upevniť náklad – pri jeho prípadnom posunutí a zastavení môže dôjsť k dynamickému rázu a prevráteniu vozidla,
uvedomiť si riziko bočného šmyku (aj na suchom svahu), na mokrom svahu je jazda po vrstevnici takmer nerealizovateľná,
vyhľadávať terénne čiary a viesť jednu stranu vozidla cez ne, čím sa zníži riziko bočného šmyku.
Tiež je dobré si uvedomiť,že pri jazde šikmo po svahu pri absencii osovej uávierky (resp. ak je vypnutá) vozidlo lepšie drží stopu a menej sa šmýka bokom, pretože prešmykne len koleso, ktoré prvé stratí trakciu. To druhé na tej istej osi zatiaľ zabezpečí bočné vedenie. Pri zapnutí osovej uzávierky za prevdepodobne dostaneme ďalej, riziko bočného šmyku je podstatne vyššie. Ak je na to čas a skúsenosti, dá sa podhustiť koleso privrátené ku svahu (to, ktoré je vyššie). Jednak sa tým čiastočne zlepší poloha ťažiska, a takisto sa zlepší trakcia odľahčeného kolesa.